22/9

Igår efter jobbet mötte jag upp Sara för att vi skulle åka till skopunkten.. :D Hade sett ett par skor som jag ville ha så min snälla pappa gav mig dom i för tidig födelsedags present :) väl på skopunkten så hittade jag massa par skor som verkligen skrek efter att få följa med mig hem... men plånboken sa ifrån :( Helt plötsligt såg jag världens sötaste skor någonsin! så dom fick också följa med mig hem :D Så nu är jag två par skor rikare :D:D:D Haha! Sara blev också tvungen till att shoppa med sig ett par skor hem ;) Lyckad tripp!

Vi drog sedan hem till mig för att jag skulle käka, sen åkte vi hem till frida för att göra henne sällskap medans roger jobbade, å frida var tydligen klipp sugen så båda jag och Sara fick oss en varsin klippning :D:D Tack för de vännen!

--

Idag..
Ja.. Jag hade en helt okej dag på jobbet faktiskt, tog bussen hem för att käka å mamma berättade att jag hade fått brev från sjukhuset.... Hjärtat stannade några sekunder för att sedan slå dubbelslag av förtvivlan...

Öppnade iaf kuveret, i låg alla papper från nya Psyk-mottagningen.. Med tider, kontakt-personer och nytt screening formulär...
Kände direkt känslan av oro och obehag medans ångest känslan stod mig upp i halsen..

Vad hände med den trygghetskänsla som jag lurat mig själv att tro på? Vad hände med modet som jag övertalat mig själv till att visa?... minnen och förträngda känslor...

Ärligt talat så vet jag inte ens själv om jag orkar gå igenom samma process igen.. att ständigt påminnas om den där förtryckta, sönderslagna, kränkta och förstörda flickan.. Hon som bor längst in i mig...

Jag vet inte om jag är stark nog att kunna bära denna börda jag samlat på mig genom alla dessa år.. De åren som jag levde ensam, ensam i min egen värld av tystnad..

Mamma? varför slutade du att fråga hur jag mår?... förstod du att det var precis som vanligt men att jag försökte ändå?... Sagorna blev aldrig verklighet... precis som du sa..  Läker tiden alla sår? Blir allting någonsin som de en gång skulle ha varit? Blir allt bra igen?...

Hur många gånger ska man behöva börja om från början?...
Hur många gånger ska man behöva falla tillbaka till ruta ett?.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0